Om borettslaget
RAVNKOLLEN BORETTSLAG
Styret
E-postadressen brukes for å varsle styret om meldinger, og vises ikke for beboerne.
Fakturaadresse
S. 0372 RAVNKOLLEN BORETTSLAG
v/OBOS Eiendomsforvaltning, Pb. 6666 St. Olavs plass, 0129 Oslo
Selskapsopplysninger
RAVNKOLLEN BORETTSLAG
Styret
E-postadressen brukes for å varsle styret om meldinger, og vises ikke for beboerne.
Selskapsopplysninger
Fakturaadresse
S. 0372 RAVNKOLLEN BORETTSLAG
v/OBOS Eiendomsforvaltning, Pb. 6666 St. Olavs plass, 0129 Oslo
Om oss
OM OSS
Borettslaget består av 661 boenheter fordelt på 46 oppganger med adresser fra
Ravnkollbakken 26 til Ravnkollbakken 89
Styret
Styret er tilgjengelig på kontoret i Ravnkollbakken 60 mandager fra kl. 17.30 til 18.30.
Telefon: 95 75 71 69. Epost, styret@ravnkollen.no
Hjemmeside
Styret ønsker at eksisterende og nye beboere, samt meglere, holder seg oppdatert via Vibbo på https://vibbo.no/ravnkollenhttps://vibbo.no/ravnkollen.
Vaktmestertjeneste
Borettslagets vaktmestertjenester utføres av Romsås vaktmestersentral (RVS).
Henvendelser omhandlende vaktmestertjenester skal rettes til styret som rekvirent.
RVS har kontoradresse i Romsås senter 6, Åpningstid mandag til torsdag er
07.00 – 15.30 og fredag 07.00 - 13.00.
Trappevask
Trappevask utføres av renholdere fra Romsås Vaktmestersentral. Trappevasken dekkes av felleskostnadene.
Nøkler/tags/garasjeport-åpnere/postkasseskilt
Det er montert elektroniske låser i alle oppgangsdører. Tags til oppgangsdører og nøkler til kjellerdører og bodhus. Samt garasjeportåpner kan kjøpes på: https://vibbo.no/ravnkollen/tema/las-og-noklerhttps://vibbo.no/ravnkollen/tema/las-og-nokler eller på borettslagets kontor. Postkasseskilt bestilles på: https://vibbo.no/ravnkollen/tema/postkasserhttps://vibbo.no/ravnkollen/tema/postkasser
Postkasseskilt er gratis. Borettslagets styre har ikke nøkler til de enkelte leiligheter eller postkasser. Endring av navn på porttelefonen gjøres her: https://vibbo.no/ravnkollen/tema/porttelefonanlegghttps://vibbo.no/ravnkollen/tema/porttelefonanlegg
Parkeringshus og øvrig parkering
Borettslagets indre område innenfor bommene skal være bilfritt. Samtlige 3 og 4 roms leiligheter og halvparten av 2 roms leilighetene har egen parkeringsplass i p-hus. Det er 3 p-hus og omtales som P21, P22, P23. De som ønsker ekstra parkeringsplass, må enten leie parkeringsplass(er) av andre beboere eller parkere utenfor borettslagets område. Borettslaget har 8 MC-plasser i P23. Kontakt styret ved ønske om å leie en slik plass. Det er gjesteparkering i nærheten av P-husene. Det er forbudt å parkere biler som eies eller disponeres av beboere på gjesteplassene. Feilparkerte biler blir ilagt kontrollavgift og/eller tauet bort av eget parkeringsselskap. Høyst nødvendig tilgang til borettslaget innenfor bommene skjer ved åpning av bom pr telefon.
Telefonnummer som benyttes for åpning av bom må være registrert hos borettslaget. Se mere på: https://vibbo.no/ravnkollen/tema/bomhttps://vibbo.no/ravnkollen/tema/bom Andre henvendelser rettes på e-post til bom@ravnkollen.no
Parkering innenfor bommene er ikke tillat og vil bli ilagt kontrollavgift. 20 minutter synlig av- og pålessing er tillat. Borettslaget tilstreber et bilfritt område innenfor bommene og ber om at innkjøring begrenses.
Lading av EL-kjøretøy
Styret har inngått avtale med selskapet Aneo om lading av el-kjøretøy på alle garasjeplassene. Avtale om lading inngås direkte med Aneo.
Reparasjonsgarasje og vaskeplass for biler
Reparasjonsgarasjen ved P23 kan leies ved henvendelse til borettslagets kontor.
Bestilling av garasjen skjer kun ved personlig henvendelse til borettslagets kontor og leien må betales ved bestilling. Bil-vaskeplassen ved P21 er til fri benyttelse for alle beboere i borettslaget.
Dyrehold
Dyrehold er tillatt. Det fordrer dog at dyreeier forholder seg til husordensreglene.
Grendehuset i Ravnkollbakken 36
Beboere kan leie borettslagets grendehus i Ravnkollbakken 36 til festligheter og andre arrangementer. Lokalet har serveringsutstyr til om lag 35 personer og opplegg for avspilling av musikk fra medbragt mediespiller. Bestilling av lokalet skjer kun ved personlig henvendelse til borettslagets kontor og leien må betales ved bestilling. Kode for tilgang til grendehuset sendes digitalt før leiens start.
TV- og internett
Borettslaget har gjennom Romsås Vaktmestersentral avtale med Telia om levering av TV- og internett via fibernett . En enkel TV- og internett-pakke inngår i felleskostnadene, men den enkelte beboer kan selv tegne abonnement for utvidelse av tjenestepakken. Tv- og internettboks følger ikke leiligheten og andelseier må selv bestille utstyr hos Telia.
Skader og forsikring
Skader på bolig skal meldes til styret i borettslaget og Protector AS på https://protectorforsikring.nohttps://protectorforsikring.no
Rehabilitering av våtrom
På generalforsamlingen 22.06.21 ble det vedtatt å gjennomføre nødvendig våtroms-rehabilitering. Arbeidet har vært i gang fra 31. oktober 2022 og vil bli ferdigstilt i juni-måned 2026. Fremdriftsplan for rehabiliteringen ligger på Vibbo og beboerne kan selv se når deres oppgang/leilighet vil være under rehabilitering.
Det som skal gjøres
Utskifting av alle rør og sluk, total nedstripping av våtrom og bygges opp igjen med varme i gulv, vegghengt toalett, senket tak med spotlys, fliser på alle vegger og gulv, batteri til kjøkkenvask og ny dør(er) til bad og vaskerom. Videre nytt speilskap, dusjvegger, servant med skap, nytt batteri til dusj og servant og eventuelt nytt batteri til vask på vaskerom
Personlige preg
Andelseier skal kunne sette sitt personlige preg på bad og vaskerom ved at det fritt kan velges mellom 5 ulike gulv- og veggfliser og av øvrig utstyr kan man velge andre varianter mot tillegg i pris. I forbindelse med våtromsrehabiliteringen er det vedtatt å endre fra dagens løsning med individuelle varmtvannsberedere til felles oppvarming av tappevann med avlesning av forbruk for hver enkelt andel.
Selv om det ikke er anbefalt, er det er lagt opp til at beboerne kan bo hjemme ved etablerering dusj- og toalettfasiliteter utenfor oppgangene.
Følge for felleskostnader
Felleskostnadene økte med 5% 1. februar 2022 og skal etter Obos-bankens beregninger ivareta økning i finanskostnader når rehabiliteringen sluttføres.
Fellesutgiftene blir indeksregulert 1. februar hvert år.